Het succes van een sterk merk en effctieve campagnevoering
Het succes van en de enthousiaste reacties van het publiek op de musical Hij Gelooft in Mij, was voor Stage Entertainment de aanleiding om een grote live show en meezingspektakel te ontwikkelen. Als marketing manager ben ik betrokken geweest bij de ontwikkeling van het concept in samenwerking met de uitvoerend producent, creatief directeur en Joop van den Ende. Tevens was ik verantwoordelijk voor de marketingstrategie, positionering, branding, ontwikkeling van het campagnebeeld en de uitrol van de van marketingcampagne van deze nieuwe productie.
Opdracht was een meerjarig concept te ontwikkelen, waarbij het merk telkens kon worden versterkt en uitgebouwd. Belangrijkste pijlers in de merkstrategie waren: kwaliteit van de productie, een sterk campagnebeeld, meerjarige partnerships en een effectieve campagnevoering.
Het succes van de musical en de populariteit van André Hazes vormden zeker geen garantie, want door de economische situatie, de grote concurrentie was het realiseren van de targets in ticketverkoop een uitdaging. Met de focus op de performance, nauwkeurige sales analyses en continue optimalisatie en bijsturing van de campagnes zijn de ambitieuze doelstellingen gerealiseerd en werd in juli 2013 is het concept met vier uitverkochte concerten in de Ziggo Dome gelanceerd. Na inmiddels na 10 jaar hebben er gedurende 40 concerten meer dan 500.000 bezoekers uit volle borst meegezongen met de grote hits van André Hazes.