In Italië is Fatboy heel lang relatief onzichtbaar geweest. In 2022 besloten we dat het tijd was om Italië echt kennis te laten maken met het merk. Daarom openden we in mei in eerste instantie een pop-up showroom in Milaan voor Italiaanse retailers, waar we tegelijk Milanese pers uitnodigden tijdens een event. In juni volgden we dit op met een beursstand op een van de meest toonaangevende designbeurzen van Europa: Salone del Mobile. We ontwikkelden met het team een stand in lijn met onze campagne uitingen, zodat bezoekers werden ondergedompeld in een Fatboy wereld: de perfecte outdoor hangout.
Om ook in het centrum van de stad te laten weten dat Fatboy er was, ontwikkelde de creative director in samenwerking met Street Art Frankey een paaldansende gorilla, met in zijn hand de beroemde Edison lamp. Deze plaatsten we in de vroege ochtend op de eerste dag van Salone del Mobile voor de favoriete bar van design-minnend Milaan. Ik ontwikkelde met het persbureau en het interne social media team de guerilla-PR campagne met tientallen plaatsingen, waaronder een uiting op de Italiaanse nationale televisie als resultaat.