Martin Huijbregts

Brand- en marketing manager

Introductie en inleiding in je werk

Ik ben een brand- en marketing manager met 10+ jaar B-2-C ervaring in het opstellen van efficiënte merkstrategieën, onderscheidende merkpositioneringen en activerende campagnes voor (inter)nationale premium A-merken (o.a. Jack Daniel’s en Fatboy the Original). Ik heb 5+ jaar ervaring in het aansturen van (creatieve) teams.

Ik onderscheid mijn werk in 3 pilaren:

  • Merkstrategie (bv. situatie-, doelgroep & data analyse, strategisch brandplanning, KPI’s setting)
  • Merkpositionering (merkidentiteit, communicatie strategie, storytelling & copy)
  • Merkactivatie (campagne strategie, (social) media planning, consumer brand activation)

En dat doe ik voor:

  • Ambitieuze A-merken die (verder) willen groeien
  • Nichemerken met een goed verhaal met behoefte aan A-merk expertise
  • Bureaus op zoek naar senior brand management ondersteuning (account/project)

‘Science meets creativity’: Aan de basis van mijn brand- en marketing plannen staat ‘How Brands Grow’, de theorie van Byron Sharp die de wetenschappelijke patronen onder merkgroei blootlegt. Echter, ik voeg hier nog een creatieve laag aan toe om middels de juiste storytelling onderscheidende merkelementen te ontwikkelen en over te brengen.

Neem vooral contact met me op voor:

Interim 3-9 maanden

Tijdelijke vervanging/tekort overbruggen, bv:

  • Brand- of marketing manager / teamlead
  • Brand activation manager
  • Brand- of campagne marketeer

Portfolio

Beursstand en activatie Fatboy

Fatboy Outdoor marketing campagne

Influencer campagne Jack Daniel’s

Introductie Jack Daniel’s Tennessee Apple in Nederland

Met wie werk ik samen?

Ik onderscheid mijn werk in 3 pilaren:

  • Merkstrategie (bv. situatie-, doelgroep & data analyse, strategisch brandplanning, KPI’s setting)
  • Merkpositionering (merkidentiteit, communicatie strategie, storytelling & copy)
  • Merkactivatie (campagne strategie, (social) media planning, consumer brand activation)