Pathé Theaters - Social campagne

Pathé Theaters - Social campagne

Een unieke kans om het marktaandeel te vergroten

Als interim productmanager Block Busters en Special Events onderhield ik onder andere het contact met verschillende filmdistributeurs. Doelstelling was het contact te verbeteren en door een intensieve samenwerking met de verschillende marketingafdelingen, acties en campagnes te ontwikkelen om het marktaandeel van Pathé te vergroten.

The Walt Disney Company bracht in 2018 de animatiefilm Ralph Breaks The Internet uit in zowel de Nederlands gesproken versie als de originele Engelstalige met ondertitels. Tijdens de screening van de film ontstond een sterk vermoeden dat er een additionele marktpotentie was voor de Engels gesproken versie bij specifieke doelgroepen. In de marketingplannen van de distributeur lag de nadruk op de Nederlands gesproken versie, er lagen dus kansen voor Pathé om het marktaandeel te vergroten. In overleg met de distributeur heb ik voor Pathé exclusieve content voor een eigen social campagne kunnen krijgen. Door een nauwkeurige afstemming van content, doelgroepafbakening, prospecting en retargetting campagne werd deze social campagne de best scorende campagne (engagement en conversie) ooit voor de bioscoopketen.

Stel je voor...

Stel je voor...