Meer omzet met shopper- en merkactivatie

Meer omzet met shopper- en merkactivatie

Een krachtige combinatie van online & offline communicatiemiddelen

De vraag
Meer bezoekers trekken en de Food & Beverage bestedingen verhogen. Voorwaarde: De (merk)beleving moet gewaarborgd zijn.

De oplossing
Een overtuigende activatie waar online- en offline marketingactiviteiten elkaar versterken. Samen met de klant is gekeken hoe we meer bezoekers naar de bioscopen konden trekken en in de bioscoop een F&B-besteding konden laten doen. Alle verschillende owned en paid communicatiekanalen zijn inzichtelijk gemaakt waarna een selectie is gemaakt van de meest bruikbare kanalen.

Om mensen naar de bioscoop te trekken is geotargetted online advertising gebruikt. Advertentieruimte is ingekocht bij spelers met een nationaal groot online bereik (AD, Telegraaf, Nu.nl).

Om mensen een F&B-besteding te laten doen, zijn op locatie alle digitale- en print promotiemogelijkheden ingezet.

De communicatieboodschap moest zo eenduidig en vaak mogelijk getoond worden aan alle potentiële kopers, waarbij de online en offline kanalen elkaar moesten versterken.

Het actiemechanisme en de boodschap zelf droegen bij aan de perfecte bioscoopbeleving en branding van de klant. Zo is gekozen voor het opzetten van een winactie met behulp van gamification, volledig in stijl van de klant. Deelnemen aan de winactie kon via online advertising daarna werd je direct verleid naar de bioscoop te gaan. Bezoekers van de bioscopen zagen de winactie op alle instore communicatiematerialen terugkomen. Alleen door een drankje te kopen kon een bezoeker meespelen met de winactie. Zo werd een F&B-aankoop gestimuleerd. Om de beleving te vergroten is er een fysiek element toegevoegd aan de actie: Door het drankje in een speciaal voor de actie ontwikkelde beker te schenken verkleurde de beker en kon de bezoeker zien of hij gewonnen had.

Dit voorbeeld laat zien hoe online en offline kanalen elkaar versterken en hoe een actiemechanisme met toegevoegde waarde tot extra klantbeleving en verkopen kan leiden.

Stel je voor...

Stel je voor...