‘Durf klanten te vragen wat er beter kan.’ Werfum werkt graag samen met leuke mensen. Eén daarvan is Jeffrey de Gruijter. Jeffrey werkt bij Heers.
‘Ik werk nu sinds anderhalf jaar hier als account- en salesmanager. Het is grappig, ik ben blijven hangen nadat ik afstudeerde in commerciële economie en hier stage liep. Ik verveel me niet, mijn hele dag bestaat uit gesprekken voeren. Klanten spreek ik vaak eerst telefonisch en daarna uitgebreider, inhoudelijk, met een videocall. Liefst ga ik op bezoek of komen mensen hier langs. Dan krijg ik een nog beter gevoel hoe iemand is en kan ik daar beter op inspelen. En mensen zijn vaak leuker in het echt dan op een scherm! Verder word ik oprecht blij als ik een handtekening zie onder een nieuw contract met een leuke klant. Vooral de afgelopen twee jaar groeiden we als bureau hard, dat geeft een heel positieve werksfeer.
Het is daarbij wel een kunst om teamleden goed in te werken. We onderschatten soms hoe specifiek ons vakgebied van SEO en SEA is, en je moet tijd en ruimte krijgen om daarin te groeien. Hoe laat je collega’s goed aansluiten bij de organisatiecultuur? We zijn een gezellig en jong team, dus veel zit in het sociale vlak om naar elkaar toe te groeien. Dat werkt ook vakinhoudelijk door: we delen nu gestructureerd onze kennis en leren elkaars kwaliteiten steeds beter kennen. Hier bij Heers zijn we stuk voor stuk extreem resultaatgericht. Daar helpen we onze klanten én onszelf natuurlijk mee!
Wat ik heb geleerd van sales? De juiste vragen stellen: wat zijn knelpunten bij potentiële opdrachtgevers en hoe kun je daarop inspelen? En als ze al klant zijn, durven vragen waar ruimte is voor verbetering. De kern van wat ik doe is eigenlijk samen te vatten als ‘luisteren, luisteren, luisteren’. Nooit zelf gaan pitchen!
In mijn vrije tijd voetbal ik, doe ik leuke dingen met mijn vriendin en ook dan houd ik van kansloos ouwehoeren met mijn vrienden op een huisfeestje.’
Alle interviews, en nog meer nieuws over Werfum, delen we ook op LinkedIn. Volg jij Werfum al?