Strategisch advies en concrete toepassing om effectiviteit van de marketing te verhogen
De Theateralliantie is een stichting die is opgericht om voor de zeven aangesloten theaters kwalitatieve toneel en musicalproducties te ontwikkelen, produceren en de centrale marketingcampagnes te verzorgen. Bekende producties zijn bijvoorbeeld War Horse, Fidler On The Roof en Hello Dolly.
Tijdens de lockdown van 2021 heb ik een analyse gemaakt van de samenwerking tussen de alliantie en de verschillende theaters op het gebied van marketing en sales en vervolgens aan het bestuur een strategisch advies gepresenteerd over mogelijke verbeterpunten. Het advies betrof onderwerpen als branding, dynamic pricing, data driven marketing, data sharing en de organisatiestructuur.
Tevens heb ik voor de alliantie de marketingstrategie en de ontwikkeling van het campagnebeeld verzorgd van de eerstvolgende musicalproductie Charlie en De Chocolatefatory waarin ik enkele van de verbeterpunten uit het advies heb kunnen meenemen. Zo werden bij de uitrol van de online en social campagne voor het eerst de inzichten van de centrale alliantie campagne en de data vanuit de theaters met elkaar gedeeld en zijn de campagneresultaten zichtbaar verbeterd.